تکنیک تزریق عضلاني كم درد

حال براي تزريق ، محل مناسب را در مركز يك چهارم فوقاني خارجي باسن با الكل 70 ضد عفوني كنيد ، بسته به اندازه ويال و سن بيمار قسمتي از ماهيچه را به اندازه يك پرتغال ، يا براي تزريق كوچك و اطفال به اندازه يك زردآلو و بصورت عمقي بين انگشتان شست از يك طرف و اشاره و سبابه از سمت ديگر بگيريد و فشار دهيد ، سرنگ هواگيري شده و آماده را با سرعت زياد به عمق ماهيچه وارد كنيد ، با همان يك دستي كه سوزن را وارد كرديد آسپيره كنيد ، اگر مطمين شديد كه در رگ نيست ، شروع به تخليه كنيد و همزمان با خالي شدن سيلندر سرنگ كم كم فشار انگشتان دست ديگر را بر پرتغالي ( ماهيچه ) كه در بين انگشتان گرفته ايد كم كنيد ، بطوري كه در پايان تزريق ، ماهيچه كاملا رها شده باشد .پنبه را كنار سر سوزن قرار دهيد و سوزن را از ماهيچه خارج كنيد و پنبه را در محل با ملايمت فشار دهيد و چند ثانيه نگه داريد .

 

 با اين روش ، چون ماهيچه بين انگشتان شما در فشار است حس درد بلوك ميشود و ورود پر سرعت سوزن حس نميشود . همزمان با تخليه ، با كم كردن فشار بر ماهيچه فضاي داخلي براي ورود دارد جا باز ميكند و با پايان تزريق ماهيچه رها شده است.

 

 نكات : 

 براي پنيسيلين از سوزن بزرك استفاده كنيد و سريع بعد از حل شدن تزريق كنيد . اين پودر زود سفت ميشود و سوزن را مسدود ميكند .اگر گير كرد بايد خارج كنيد ،اندكي آب مقطر به ان اضافه كنيد و سر سوزن را عوض كنيد .

 آمپول ها را مخلوط نكنيد .

 زير بيست و پنج سال ديكلوفناك نزنيد ، پيروكسيكام كمتر فلج شل ميدهد . آنرا هم به زير هجده سال نزنيد..

 در زنان حامله ليدوكايين نزنيد ، براي بقيه ميشود نيم سي سي محلول دو درصد با آمپولهاي پودري مخلوط كرد.

 كورتون ها در حاملگي ممنوع هستند بجز هيدرو كرورتيزون و پردنيزولون ، كه دومي بخاطر اثر طولاني و ديابت حاملگي و ادم و فشارخون حاملگي تجويز نميشود مگر در شرايط خاص !

 دگزامتازون و همه استروييد ها باعث افزايش فشار خون و قند خون ميشوند ، دقت كنيد در بيمار مستعد ميتواند باعث سكته مغزي يا كماي ديابتي شود .

 ديكلوفناك با بسياري از دارو ها رسوب ميدهد و بايد جدا در طرف ديگر زده شود.

 هيوسين در خيلي ها طپش شديد و حتي ايست قلبي ميدهد ، عوارض ديسيكلومين كمتر است.

 پلازيل باعث عوارض اكستراپيراميدال ( چشم و گردن قفل به بالا ) ميشود . ويال كامل براي آدم شست كيلويي است (2سي سي ) براي كودك با سرنگ انسولين تقسيم كنيد .پادزهر آن بيپريدين تزريقي است و اگر خواستيد برايتان توضيح ميدهم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 22 مهر 1392برچسب:, | 22:11 | نویسنده : رضا زروندی♥مدیر♥ |